17 September 2009

Ready for raya



Lama dah rasa x updated blog...huhu...harini kira lepas sahur td rasa mcm x ngantuk,so pas solat subuh terus ngadap pc...,3 4 hari lepas sibuk repair keta,saje buat persiapan awal nak gerak balik jauh, tayar dah tukar,adjustable absober dah baru,timing belt dan mcm2 lagi aku dah tukar,jd confident la ckit nak balik raya tahun nih..Alhamdulillah tahun nih dapat jgk cuti utk berhari raya di kampung macam tahun2 yg lepas jgk..x dapat cuti pun aku tetap akan balik kampung jgk,hehe...giler wooo x balik,mau sebek jer muka nanti..
x ketinggalan jgk,stok mercun ngan bunga api,memang tiap tahun dari aku kecik sampai skrg x pernah berhari raya tanpa mercun,mcm dh jadi kebiasaan pulak. Bukan apa, bila tiba mlm raya nanti,meriah la sikit suasana rumah,xlah senyap jer. Lgpn mak abah aku jenis suka tgk anak dia bergembira ramai2 kat depan umah,tambah lagi anak sedara ngan anak sepupu memang x hengat punya la ramai,
Aku jangka akan bertolak balik pagi esok,habis keje jam 8.00 pg,terus chargas balik kampung. memang nk kena gerak awal pun sebab takut bertembung dengan pengguna jalanraya yg nak balik ke pantai timur...dah tentu2 jalan akn jd jem,terutama dari arah KL ke Gua Musang.. Rasa semangat lebih pulak raya tahun neh nk balik kampung,Harap semua akan selamat. InsyaAllah..

0 comments: