04 October 2009

Bagan Pinang N31





















Pada 2 hb lepas,aku berpeluang utk mengikuti proses penamaan calon di Bagan Pinang,Port Dikson N9, sebelum ni memang x pernah lg merasai bagaimana keadaan dan situasi sebenar semasa proses penamaan dijalankan, kebetulan pulak sorang sahabat aku (Man Ensem) kol ajak pergi,pada mulanya nk pegi bedua jer,tp ngam sehari sebelum tu YB Arifbillah dari Dun Dabong kol dia bgtau nk pergi sekali,bagai mengantuk disorong bantal la jawabnya,aku pun trs set tanda setuju...
Kami pergi berenam menaiki sebuah pajero milik YB,bertolak jam 10 pg dan sampai di PD lbh kurang jam 8 mlm...huhu jauh gler,klu ikut map malaysia x jauh sbnrnya,tp sebab kitorang gatal nk lalu jalan ikut map sendiri,so terima jer la ubatnya kami sampai lewat dari waktu sepatutnya..hehee..lgpun kata YB,dia lbh suka tgk tmpt orang dan lalu di tempat yg jarang orang lalu.. nasib baik dia x ajak ikut jalan sungai,klu tdk,masak wo...
Smpi di PD,kami trs chek in di Bayu Beach resort yg telah disediakan oleh penghulu mukim jelawat (Bachok),bilik agak cantik tapi ekon sedikit hampeh. Mlm tu xde xtvt sgt,mgkin msing2 letih kot. Aku ngan man,(dengan x mandinya) just kuar tapau nasi utk YB dan anak buah yg lain.
Hari kedua cuaca agak mendung dan hujan renyai mula turun,tgk kat luar orang ramai dah start berpusu ke tmpt penamaan yg dijangka dilakukan di Majlis Pembndrn PD,jln sesak dengan penyokong pelbagai parti. Selepas bersarapan dihadapan hotel,kami trs bergerak ke tmpt berkumpul bg parti yg disertai YB,memang kaw2 punya ramai orang,mcm2 ragam dpat dilihat,budak dgn budaknya,bapak budak dengan perangai bapak budaknya,mak budak pun ada..kagum dgn semangat perjuangan mereka,.
kami bersurai jam 1 lbh dalam keadaan ujan lebat menuju ke seremban. Walau apepun ini adalah satu pglmn yg baik bg aku,pada aku pengalaman tdk boleh dibeli dimana mana selain kita sendiri bersedia menempuhinya.

0 comments: